07/02/2012

Egipat: Egipatski kršćani nakon Mubaraka

Egipat: Egipatski kršćani nakon Mubaraka

(Foto – A cross in the Coptic Church in Cairo’s Zabaleen neighborhood, where Copts work as the capital’s unofficial garbage collectors. – www.persecution.org/)

Prenosimo dijelove vijesti o stanju kršćana u Egiptu u post-Mubarakovo vrijeme, koja je objavljena na internetskoj stranici www.persecution.org/ autorice  Aline Sare.

“Mi se ne osjećamo sigurni kao prije”, rekao je Georges Nader, egipatski Kopt koji živi u Kairu. Godine nakon revolucije koja je dovela do zbacivanja predsjednika Hosnija Mubaraka, Nader izjavio je da je bio u porastu broj Egipćana Kopta koji su bježali iz zemlje..

“Pola moje obitelji je u Kanadi ili SAD-u, a oni nas pokušavaju izvući iz zemlje  Mi samo čekamo pravu priliku “, rekao je 25-godišnjak.

Procjenjuje se kako je od prošle jeseni oko 100.000 kršćanskih obitelji napustilo Egipat, a od rušenja Mubaraka sektaški sukobi su pojačani u zemlji.

Prije više od godinu dana 21 Kopt je poginuo u napadu na crkvu u Aleksandriji, a prošlog proljeća je njih 15 poginulo u Imbabi kada su tri koptske Pravoslavne crkve spaljene…

Egipatsko Vrhovno vijeće Oružanih snaga (SCAF) predstavlja vojno tijelo koje je preuzelo vlast nakon pada Mubaraka. Ono je odgovorilo kako su na mirnim koptskim demonstracijama protiv spaljivanja crkvi postavljene sigurnosne mjere za prosvjednike, ali to je rezultiralo s 27 smrtnih slučajeva. Nitko od odgovornih za ubojstva nije priveden pravdi…

Iako na papiru, egipatski kršćani i muslimani su po zakonu jednaki, mnogi priznaju da su Kopti, koji čine oko 10 posto stanovništva zemlje, često diskriminirani. Između  2008 i 2010. godine, egipatska inicijativa za osobna prava (EIPR) zabilježila je 52 slučaja koptsko-muslimanskih sukoba. Mnogi strahuju da bi se s novom islamističkom većinom u parlamentu, stvari mogle samo pogoršati…

Koptski svećenik Philopateer Gameel smatra, između ostalog, kako se nakon revolucije situacija pogoršala, ukazujući na izbore, koji su bili namješteni… Prema Gameelu, vjerska retorika je korištena kao propaganda tijekom molitve petkom u džamijama, kao i u nekim crkvama, što dokazuje u kojoj mjeri vlasti manipuliraju i privlače birače kroz religije, rekao je on. No, u najmanju ruku, jedan pozitivan ishod revolucije je veća sloboda izražavanja…

On je dodao da u konačnici nije pošteno smatrati samo kršćane žrtvama prije i poslije revolucije, jer korupcija i nasilje u državi su problemi s kojima se suočava zemlja u cjelini.

Za epc.hr pripremio Robert Bogešić